یعنی : «بدانید که هیچ مردی با زنی که برای وی حلال نیست نباید خلوت کند زیرا سومین آنها شیطان است، فقط با وجود محرم می‌تواند». حدیث را امام احمد روایت کرده است.

بنابراین برادران و خواهران مسلمان خود را نصیحت می کنیم که از انجام هرکاری که موجب سوء استفاده شیطان میشود پرهیز کنند، و مبادا با گفتن الفاظ و عباراتی موجب تحریک طرف مقابل خود شوند، و نامحرم را با عبارات و القابی صدا کنند که موجب نزدیکی و صمیمیت شود، قرار نیست بین دو پسر و دختر نامحرم صمیمت برقرار شود، چرا که این گام اول است و چه بسا به راههای دیگری برسد، شیطان از کم شروع می کند اما به اندک راضی نیست، برای همین الله متعال ما را از مکر و روش کار شیطان آگاه کرده می فرماید : « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ وَمَن یَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنکَرِ » (نور ۲۱). یعنی : « اى کسانى که ایمان آورده‏اید! از گامهاى شیطان پیروى نکنید! و هر کس‌ که‌ از گامهای‌ شیطان‌ پیروی‌ کند، بداند که‌ او یعنی: شیطان‌ به‌فحشا و منکر فرمان‌ می‌دهد».

شیطان گام به گام عمل می کند، ابتدا از اموراتی که در نزد انسان ناچیز و کم اهمیت هستند شروع می کند تا سرانجام وی را به گناه می کشاند. مزاح و شوخی و سخنان صمیمی و محبت آمیز در حق نامحرم روا نیست، چون موجب تحریک قلبهاست و در شأن یک جوان مسلمان نیست که مرزها را بشکند و حدودات شرعی را رعایت نکند، که اینکار فرصت دادن به شیطان است.

و ای برادر مسلمان! بدان که پیامبرمان صلی الله علیه وسلم فرمودند : «إِنَّ الدُّنْیَا حُلْوَهٌ خَضِرَهٌ وَإِنَّ اللَّهَ مُسْتَخْلِفُکُمْ فِیهَا فَیَنْظُرُ کَیْفَ تَعْمَلُونَ فَاتَّقُوا الدُّنْیَا وَاتَّقُوا النِّسَاءَ فَإِنَّ أَوَّلَ فِتْنَهِ بَنِی إِسْرَائِیلَ کَانَتْ فِی النِّسَاءِ» مسلم(۲۷۴۲).

یعنی: « دنیا شیرین و سرسبز است، و خداوند شما را در آن جانشین می کند و نگاه می کند که چگونه عمل می کنید، پس از دنیا بپرهیزید و از زنان بپرهیزید، همانا اولین فتنه بنی اسرائیل در زنان بود».

و فرمود: «مَا تَرَکْتُ بَعْدِی فِتْنَهً أَضَرَّ عَلَی الرِّجَالِ مِنْ النِّسَاءِ» بخاری (۵۰۶۹)، و مسلم (۲۷۴۰، ۲۷۴۱).

یعنی: «زیان بارترین فتنه برای مردان زنان هستند».

و توی ای خواهر مسلمان؛ اگر هدف تو از ایجاد وبلاگ؛ برای برقراری ارتباط با نامحرم است، پس بدان مسیر بدی انتخاب کرده ای، و اگر قصد تو خدمت به دین خدا و اصلاح مسلمانان است، پس مراقب باش مبادا مدیریت تو بگونه ای باشد که از مسیر اصلی منحرف شوید و وبلاگ به میدانی برای تفریح و وقت گذرانی با پسران نامحرم تبدیل شود، و به افرادی که تحت عنوان انسان مذهبی با تو سخنان محبت آمیز و فتنه انگیز می زنند اجازه مده که به اهداف سوء خود برسند، شاید قصد سوئی در بین نباشد اما این شیوه برخورد صمیمیت می آورد و شکستن حدود و مرز تلقی می شود که می بایست بین یک زن و مرد مسلمان برقرار باشد.

پس تقوای الهی را رعایت کنیم و بدانیم که الله شاهد و ناظر ظاهر و درونمان هست، و این شیوه رفتار از تقوای الهی نیست.

منبع:vaislamah.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :